تجهیزات آشپزخانه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه

گروه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه تولید و عرضه کننده انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی هتل ها، رستوران ها، اداره ها، مدارس، بیمارستان ها و ... می باشد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه

گروه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه تولید و عرضه کننده انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی هتل ها، رستوران ها، اداره ها، مدارس، بیمارستان ها و ... می باشد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه

تجهیز آشپزخانه و رستوران برای رستوران داری از اهمیت بالایی برخوردار است، در این وبلاگ، تمام نکات مربوط به نحوه تجهیز کردن آشپزخانه بیان می شود.

  • ۰
  • ۰

یخساز حبه ای چیست؟

یخساز های حبه ای یکی از مدلهای یخساز های صنعتی هستند که در مکان هایی مانند رستوران ها، کافی شاپ ها ، فست فود ها، هتل ها ، بیمارستان ها ، اداره ها و بسیاری دیگر از مکان های عمومی و پر رفت و آمد مورد استفاده قرار میگیرند . یخساز حبه ای  یکی از دستگاههای پر فروش در سراسر دنیا هستند و در ظرفیت ها و ابعاد و برند های مختلفی طراحی، تولید و عرضه می شوند. یخساز حبه ای همانطور که اط نامش مشخص است یخهای حبه ای تولید می کند که اندازه آنها تقریبا مانند حبه های قند است . این دستگاه دارای یک مخزن نگه داری یخ است که با هر بار خالی شدن و کم شدن ظرفیت مخزن به سرعت یخهای جدیدی شروع به تولید میشوند. یکی از وجه تمایز یخساز ها ظرفیت آنها است چرا که در ظرفیت های متنوعی از روزانه 10 کیلو به بالا تولید می شوند. ظرفیت روزانه 10 کیلو به این معنی است که قادر است در 24 ساعت 10 کیلو یخ حبه ای تولید کند و به طور مثال ظرفیت 500 کیلویی قادر است که در 24 ساعت 500 کیلو یخ حبه ای تولید کند. یخساز های حبه ای در دو نوع خانگی و صنعتی ساخته می شوند و مدل های خانگی دارای ظرفیت کمتر و ابعاد کوچکتری نسبت به مدل صنعتی می باشند. یخساز حبه ای از قطعات بسیار مهمی تشکیل شده است که هرکدام باید دارای کیفیت بسیار بالایی باشند تا یخ های با کیفیت و بهداشتی و کاملا شفاف را تولید نمایند از مهمترین بخش ها و قطعات یخساز های حبه ای می توان به :موتور، اسکلت داخلی و خارجی، شیارهای تهویه، لوله آب ورودی، تصفیه ساز، کویل، اواپراتور، مخزن یخ، کمپرسور، ترموستات، شیر برقی، سنسور مخزن اشاره نمود. یخساز های حبه ای دارای مکانیزم ویژه و پیچیده ای برای تولید یخ می باشند تا بتوانند یخ های کاملا بهداشتی و شفاف را تولید کنند که در ادامه به ویژگی های مهم و  نحوه کارکرد و نحوه تولید یخهای حبه ای را توسط دستگاه یخساز توضیح خواهیم داد. پس با ما تا انهای این مقاله همراه باشید.

نحوه کار یخساز حبه ای

همینطور که در بخش قبلی ذکر شد یخساز حبه ای دارای سیستم پیچیده ای است و این سیستم به صورت کلی تبرید نام دارد. تبرید به کل فرابند یخسازی می گویند و تمام مراحل آن به ترتیب زیر می باشد.

  1.  در ابتدای کار آب لوله کشی وارد مخزن آب دستگاه می شود و همزمان گاز فریون وارد کویل ها می شود. لازم به ذکر است که مخزن های اب کاملا دارای سیستم هوشمندی هستند و به محض اینکه آب به اندازه و سطح کافی رسید عملیات یخ سازی اتوماتیک شروع می شود. 
  2. سپس کمپرسور گاز تبرید را به چرخش در می آورد و با فشار به کندانسور میفرستد. کمپرسور یکی از بخش های تبرید است که نیروی مکش لازم برای مکیدن گاز مبرد از اواپراتور، متراکم کردن آن و سپس هدایت به کندانسور را بر عهده دارد کمپرسور ها انواع مختلفی دارند که شرح آنها در اینجا بسیار طولانی خواهد شد.
  3. کندانسور یکی دیگر از بخشهای مهم تبرید است و مسئولیت القای سرما و فشار را بر عهده دارد. گاز فریون با فشار و سرما به میعان می رسد و یعد از آن به حالت مایع در می آید.
  4. اکنون مایعی به دست آمده که به کمک لوله های ویژه  و مخصوصی به داخل اواپراتور منتقل خواهد شد.
  5. اواپراتور منحصر به فرد است و کارایی بخصوص خود را در سیستم تبرید دارد. اواپراتور همه گرمای دستگاه را می گیرد و باعث تشکیل تونل انجماد می شود.
  6. بعد از تشکیل تونل انجماد در این مرحله است که آب تبدیل به یخ می شود. ولی یخها هنوز بزرگ هستند و به وسیله تیغه ها به شکل یخ های حبه ای کوچک برش خواهند خورد.
  7. با تکرار این چرخه مخزن پر می شود و زمانی که مخزن پر شد سیگنالی اتوماتیک روند یخسازی را متوقف می کند و دستگاه و سیستم تبرید منتظر سیگنال بعدی و آغاز روند یخسازی خواهد ماند. 

گروه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه

گروه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه انواع یخساز حبه ای صنعتی را از کشورهای معروف خارجی و شرکت های معتبر جهانی مثل  NTF BREMA و ITV وارد میکند. برند NTF از محبوب ترین برندهای یخساز ایتالیایی در ایران است و کیفیت بسیار بالایی دارد و همچنین تولید کننده بهترین و با کیفیت ترین دستگاههای یخساز صنعتی با ظرفیت 100 کیلو گرم تا 1000 کبلوگرم(یک تن) با بروز ترین و پیشرفته ترین ماشین آلات ساخت تجهیزات صنعتی با بهترین گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تمامی بخساز های صنعتی  قیمت آنها به وبسایت negin-tabkh.com مراجعه نماید و یا با شماره های  02144504790 و 02144504462 و 09129546703 تماس حاصل نمایید و یا به دفتر ما به آدرس : تهران، سعادت آباد، بلوار مدیریت، چهار راه مسجد، پلاک 17 طبقه 4، تجهیزات آشپزخانه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه مراجعه کنید.

  • ۰۱/۰۲/۲۰
  • negin asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی