تجهیزات آشپزخانه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه

گروه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه تولید و عرضه کننده انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی هتل ها، رستوران ها، اداره ها، مدارس، بیمارستان ها و ... می باشد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه

گروه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه تولید و عرضه کننده انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی هتل ها، رستوران ها، اداره ها، مدارس، بیمارستان ها و ... می باشد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه

تجهیز آشپزخانه و رستوران برای رستوران داری از اهمیت بالایی برخوردار است، در این وبلاگ، تمام نکات مربوط به نحوه تجهیز کردن آشپزخانه بیان می شود.

  • ۰
  • ۰

انواع برج خنک کننده

سیستم‌های برج خنک کننده اغلب برای فرآیندهای صنعتی حیاتی هستند. این سازه‌های استوانه‌ای بلند، با روکش باز، وظیفه خنک ‌کردن آب تولید شده از جریان هوای خنک ‌کننده HVAC یا صنعتی را بر عهده دارند. آن‌ها بر اساس نوع کشش (طبیعی یا مکانیکی) و جهت جریان هوا (در جهت مخالف یا عبوری) طبقه‌بندی می‌شوند.

 طرح طبیعی سیستم‌های برج خنک کننده

معمولاً برای نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ با جریان آب خنک کننده نامحدود استفاده می‌شوند. این برج با حذف گرمای اتلاف از طریق بالا بردن هوای گرم که سپس در جو آزاد می‌شود، کار می‌کند. این برج‌ها بلند هستند و شکل هذلولی دارند تا جریان هوای مناسب را القا کنند.

طرح مکانیکی سیستم‌های برج خنک کننده

هوا توسط یک فن که هوا را از طریق برج به گردش در می‌آورد، از داخل سازه عبور می‌کند. فن‌های متداول مورد استفاده در این برج‌ها شامل فن‌های پروانه‌ای و فن‌های گریز از مرکز می‌باشد. با این که برج‌های طرح مکانیکی مؤثرتر از برج‌های طرح طبیعی هستند، با این حال انرژی بیشتری مصرف می‌کنند و در نتیجه کارکردشان هزینه بیشتری دارد.

سیستم‌های برج خنک کننده جریان متقاطع

دارای طرحی است که باعث می‌شود هوا به صورت افقی از میان پر کننده‌ و سازه برج به یک فضای باز اشغال شده توسط ماده جریان یابد. آب گرم از حوضه‌های توزیع به سمت پایین جریان می‌یابد. با این حال، فن‌ها و درایو موتور نیاز به ضد آب در برابر رطوبت که می‌تواند منجر به یخ زدن و کاهش عملکرد آن شود، دارند.

سیستم‌های برج خنک کننده جریان مخالف

دارای طرحی است که در آن هوا به سمت بالا حرکت می‌کند و جریان مخالف با آب گرم به سمت پایین حرکت می‌کند تا هوا خنک شود. این امر باعث می‌شود تا هر ناحیه طرح حداکثر عملکرد را داشته باشد و برای به حداقل رساندن نیازهای پمپ نیز کمک می‌کند. همچنین سیستم‌های برج خنک کننده جریان مخالف در شرایط آب و هوای سرد کمتر دچار یخ زدگی می‌شوند و می‌توان در دراز مدت در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.

سیستم‌های برج خنک کننده طرح القایی

معمولاً یک فن در بالای برج خنک‌ کننده نصب می‌شود که اجازه می‌دهد هوای گرم خارج شود. سرعت بالای هوای خروجی احتمال چرخش مجدد را کاهش می‌دهد. برای جلوگیری از گیر افتادن قطرات آب در هوای جریان خروجی، از حذف کننده‌های رانش استفاده می‌شود. برج‌های کشش القایی کارآمدتر هستند زیرا 30٪ تا 75٪ انرژی کمتری در مقایسه با طرح‌های جریان اجباری مصرف می‌کنند.

سیستم‌های برج خنک کننده جریان اجباری

این سیستم‌های برج خنک ‌کننده شبیه سیستم القایی هستند، اما تفاوت اساسی آن‌ها در این است که فن متحرک هوا در پایه برج خنک ‌کننده قرار می‌گیرد که به هوا اجازه می‌دهد از پایین عبور کند. استفاده از آن‌ها به دلیل چالش‌های توزیع آب، فن‌های با اسب بخار بالا و امکان گردش مجدد محدود است.

بهترین مواد برای برج خنک کننده چیست؟

انواع برج‌های خنک کننده صنعتی سیستم‌های خنک کننده با آب عمدتاً از سه ماده ساخته می‌شوند: فلز، فایبرگلاس، یا پلاستیک. همانطور که می‌دانید، فلز می‌تواند زنگ بزند و خورده شود و هر چیزی که در داخل آن است می‌تواند به مرور زمان شروع به نشت کند. این تعمیر و نگهداری می‌تواند باعث شود کسب و کار شما مدتی تعطیل شود.

منبع : پایپ صنعت

  • ۰۱/۰۴/۰۱
  • negin asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی